NPO Radio 5
Luister hier de uitzending terug van 'Open Huis', met onze eigen Sietske van der Veen over de 'Pareltjes uit de Maand van de Geschiedenis', uitgezonden op 2 oktober 2017 op NPO Radio 5.
Magazine
Samen met Historisch Nieuwsblad brengen we het Maand van de Geschiedenis-magazine uit. Het magazine (oplage 180.000 exemplaren) wordt via de 40.0000 abonnees van het Historisch Nieuwsblad en op 3.000 plaatsen in Nederland verspreid. Dit zijn deelnemende organisaties, boekhandels, bibliotheken, VVV’s, culturele horecalocaties, hogescholen en universiteiten. Het magazine besteedt uitgebreid aandacht aan de programmering in oktober.
Maand van de Geschiedenis magazine 2017
Essay
Dit jaar wordt het essay geschreven door Herman Pleij. De auteur is een belangrijke ambassadeur van onze campagne. Zo zat Pleij aan tafel bij Pauw om het thema Geluk toe te lichten. Vooral in september en oktober wordt veel gepubliceerd en uitgezonden rondom het essay. Daarnaast zal Pleij in oktober te zien zijn op meerdere events. Het essay wordt uitgegeven door de CPNB, stichting Collectieve Propaganda van het Nederlands Boek. Vanaf 1 oktober is het essay van de Maand van de Geschiedenis voor € 3,50 te koop in de boekhandel.
VPRO
Begin oktober vind je in de VPRO-gids een uitgebreide bijlage over de Maand van de Geschiedenis, met activiteiten, interviews, artikelen en meer. VPRO radioprogramma OVT besteedt met meerdere live-uitzendingen in oktober ook volop aandacht aan de Maand van de Geschiedenis. Op tv staan de uitzendingen Andere Tijden en de Van Alle Tijden Geschiedenisquiz in het teken van de Maand van de Geschiedenis.
Metro
Honderden columnisten, jong en oud, geschiedenisliefhebber- en leek, doen jaarlijks mee met de grote Metro en Maand van de Geschiedenis columnwedstrijd. Vanuit het thema stimuleren we participatie en awareness voor het programma van de Maand van de Geschiedenis. Daarnaast besteedt Metro in oktober aandacht aan bijzondere activiteiten in de Maand van de Geschiedenis.
Natuurlijk besteden we op véél meer manieren aandacht aan de programmering, via de nieuwsbrieven van de Museumvereniging, uitagenda’s van toeristische partners, agendatips in landelijke en regionale kranten, social media en regionale omroepen.